Close

BBIG

promotional video

Voor een uitgesproken smaak en ongezouten mening ben je bij kinderen meestal aan het goede adres. En omdat door het intensieve gebruik van digitale beeldschermen door kinderen het aantal jonge brildragers sterk stijgt zouden deze kids genoeg te kiezen moeten hebben als het om brilmonturen gaat.

BBIG heeft naar deze behoefte geluisterd en biedt monturen speciaal voor kinderen; trendy, divers en onverwoestbaar. Om daarbovenop de kleinere opticien en optometrist het hoofd te bieden, werkt BBIG met een simpel en snel leveringssysteem dat voorziet in een complete collectie monturen zonder een grote investering in voorraad. BBIG is hiermee al actief binnen de Europese markt en monturen zijn sinds kort verkrijgbaar in steden als Milaan en Parijs. Om ook de Amerikaanse markt aan te spreken heeft BBIG Heilder om een animatievideo gevraagd die dit unieke concept op een net zo unieke manier uitlegt en tegelijkertijd invulling geeft aan de BBIG branding.

Of het nu om een reclame of instructievideo gaat, elke animatie start met een briefing van de klant. Een debriefing vanuit Heilder zorgt er vervolgens voor dat alle details, zoals het doel, de doelgroep en de boodschap van de video goed begrepen zijn.

Zo is de animatie voor BBIG gericht op specifiek opticiens en optometristen, met als doel deze groep te overtuigen van dit winstgevende concept. Om dit te bereiken moesten de voordelen die BBIG te bieden heeft in een fris visueel jasje gestoken worden, ondersteund door een kort maar krachtig verhaal. Zo is begonnen met de situatieschets van een jonge kleine optometrist die zich staande moet zien te houden in een wereld van grote brillenketens. Ze wilt graag vernieuwen en een manier vinden om zich te onderscheiden van de rest, maar heeft geen idee hoe. Tot de oplossing haar letterlijk komt aanwaaien, in de vorm van een tot vliegtuig gevouwen flyer van BBIG…

Om ook onderscheid in de animatie zélf te verwerken is gekozen voor een combinatie van vector-stijl karakters met handgetekende achtergronden. Daarnaast komt de oranje BBIG-kleur duidelijk terug in de animatie; niet alleen in het papieren vliegtuig, maar ook het stadsbeeld kleurt oranje van de opkomende zon nadat BBIG bij de optometrist is langs geweest. De op maat gemaakte tune, geluidseffecten en enthousiaste voice-over maken het geheel af. Een premiere van de animatievideo heeft al plaats gevonden in New York, waar BBIG voor het eerst het eigen concept aan de Amerikaanse markt presenteert. Meer info vind je op bbig-design.com.

Brand: BBIG