Close

Cialona

promotional video

Dat online adverteren belangrijk is voor de zichtbaarheid van je bedrijf is al redelijk bekend, maar dat maakt de klassieke analoge kanalen niet minder relevant. Zo lopen beurshallen als de Jaarbeurs Utrecht nog steeds over van het publiek, of het nu om een vakantie- of ICT-beurs gaat. Cialona Expo ontwerpt en produceert hiervoor de meest uiteenlopende beursstands, voor bedrijven die niet alleen de aandacht van het publiek willen vangen, maar die met hun stand een beleving willen creëren die de beursbezoeker bijblijft. Dit oogmerk van Cialona, regisseur van beursbelevingen, is de boodschap van een nieuwe Heilder-video.

Omdat de video gericht is aan de klanten van Cialona, wordt deze weergegeven vanuit de ogen van een beursbezoeker, oftewel de klant van de Cialona-klant. Om een stand tot een beleving te maken is bij veel van de Cialona stands een element van interactie en beweging in het ontwerp verwerkt. Het verhaal van de animatie begint dan ook met de bezoeker die een inkijkje krijgt in het ontwerp van de stand, die door witte lijnen wordt uitgewerkt. Nadat het ontwerp klaar is worden de lijnen ingevuld met de daadwerkelijke onderdelen van de stand en wordt het mogelijk om ermee te interacteren. De video sluit af met het onderdeel waarin Cialona zich onderscheidt van andere standbouwers. Het gevoel van beleving van de bezoeker wordt gevisualiseerd door een opkomende zon, nadat de bezoeker door de verschillende zonnepanelen heeft geswiped.

Waar de DEEN commercial bestaat uit gefilmde achtergronden met een geanimeerd karakter, is voor de Cialona video eigenlijk het tegenovergestelde gedaan. De acteur in de video is gefilmd voor een green screen, terwijl hij de nodige bewegingen maakt op basis van het eerder samengestelde storyboard. Hetzelfde storyboard is vervolgens gebruik voor het uitgeselecteren, keyen en editten van de filmfragmenten, met als resultaat de complete video zonder achtergrond. De paarsgrijze tinten in de geanimeerde achtergrond komen voort uit de huisstijl van Cialona en dragen bij aan een rustig ogende en frisse video. Effecten als de 3D sportschoen en de flares van de opkomende zon zijn de kers op de taart, waarmee de scenes net wat meer tot leven komen. Cialona zal de video online inzetten en daarnaast verspreiden op lcd postkaarten, waarin de video automatisch afspeelt na het openen ervan. Aan interactie en beleving dus geen gebrek bij Cialona.

Client: Cialona Expo
Camera: Wim Geuzendam
Actor: Mark Schaaf