Close

DEEN Bloemenservice

tv-commercial

“Het spijt me”, “Beterschap”, “Gefeliciteerd”, “Sterkte”, “Ik hou van je”; met een mooie bos bloemen kun je veel zeggen zonder maar een woord te gebruiken. Sinds kort is Deen Bloemen dé toeleveraar van zo’n mooie boodschap door een groot en betaalbaar aanbod aan prachtige boeketten, simpel en snel te bestellen via de online bloemenservice. Om deze service binnen Nederland kenbaar te maken heeft Deen Bloemen het team van Heilder ingezet om een reclamespot te realiseren.

Het uitgangspunt van Deen voor de vormgeving van de reclame was een creatieve invulling van real life beelden gecombineerd met animatie. De real life beelden om zo de kwaliteit en diversiteit van de boeketten voor zichzelf te laten spreken. Vervolgens animatie om de reclame visueel aantrekkelijk te maken en om de identiteit van de bloemenservice aan de video te koppelen.

Een effectieve methode om de identiteit van een merk te visualiseren, welke zich daarnaast heel goed leent voor animatie, is de mascotte. De belangrijkste functie van een mascotte is het voor de doelgroep makkelijker maken van de herkenning van het merk. In het geval van Deen Bloemen is dit een bij geworden, in de kleuren rood en blauw van het bestaande merklogo.

De reallife beelden zijn opgenomen in een rustige en frisse woonkamersetting, waarvan de inrichting weinig afleidt van het felle kleurenspektakel van de boeketten en de Deen-mascotte. Een van de uitdagingen was het hard-cut in elkaar laten overgaan van de boeketten zonder dat deze verspringen, bijvoorbeeld door het verplaatsten van de vaas, lichtinval of (het statief van) de camera. Om het gemak van het online bestellen en de snelle levering te verbeelden is gekozen voor een actrice die op haar tablet door de boeketten van Deen swipet terwijl op de achtergrond dezelfde boeketten meeveranderen. Wanneer ze haar keuze voor een boeket heeft gemaakt staat deze al bij haar op tafel, natuurlijk gecontroleerd en goedgekeurd door de Deen-bij.

De puzzelstukken vielen op hun plek tijdens het samenvoegen van de opnamebeelden, animatie, voice-over en natuurlijk de voor de opdrachtgever ontworpen Deen-tune. Na de editing, colorgrading en overige nabewerking was duidelijk dat het eindproduct een-op-een aansluit op het oorspronkelijke storyboard. De reclamespot van Deen Bloemen wordt op dit moment uitgezonden op de Nederlandse tv, de boeketten zijn te vinden op bloemenvandeen.nl.

Brand: DEEN Supermarkten
DOP: Thibault van der Laan