Close

Horecabier

promotional video

“Wel de smaak, niet de prijs”, iets wat voor iedere horeca-ondernemer als muziek in de oren klinkt als het om de aanschaf van het eigen gerstenat gaat. Niet toevallig is dit het motto én de slogan van Horecabier.nl, leverancier van kwaliteitspilsener en -tapmateriaal. Omdat deze no-nonsense bierleverancier niet de gebruikelijke extra kosten voor marketing, inventaris en bruikleen doorberekent kan dezelfde kwaliteit pils voor een lagere prijs aangeboden worden. Heilder werd gevraagd om het concept en de voordelen van Horecabier in een serie gelikte animatievideo’s te verwerken, bedoeld als online promotiemateriaal en om op beurzen in te zetten.

De serie bestaat op dit moment uit drie animaties, waarvan elke animatievideo een andere USP van Horecabier belicht: ‘Wat is Horecabier’, ‘Proces van bestelling tot levering’ en ‘Je eigen biermerk’. Om de filmpjes tot een consistent geheel te maken is voor de serie gebruik gemaakt van de huisstijl van Horecabier, bestaande uit grijstinten met een geel accent. De animaties zijn bedoeld om op een luchtige en amuserende manier het concept van Horecabier over te brengen aan zowel zakelijke als particuliere klanten. Om deze reden zijn de karakters van de animaties geillustreerd in een cartoonische stijl, gecombineerd met bestaande iconen uit de huisstijl van Horecabier voor de herkenning.

Gezien de afzetmarkt van Horecabier toch grotendeels uit horecaondernemers bestaat zijn de animatievideo’s vooral gericht aan deze doelgroep, nog meer degenen die nog niet met het concept van Horecabier bekend zijn. Daarbovenop blijkt dat wanneer mensen een nieuwe reclame bekijken, het moeilijker is de inhoud ervan te verwerken. Daarop is gekozen voor video’s met een wat langere tijdsduur, van rond de dertig seconden, zodat geïnteresseerden niet alleen een duidelijker beeld krijgen van het concept van Horecabier, maar Horecabier bij een volgende keer ook sneller zullen herkennen. Dorst gekregen? Ga naar horecabier.nl voor je eigen scherp geprijsde kwaliteitspilsener.

Brand: Horecabier