Close

SUTC

promotional video

“Nederland is koploper op het gebied van logistiek”, hiermee wordt de animatievideo van Stichting Uniforme Transport Code (SUTC) ingeleid. Om aan deze uitspraak te blijven voldoen zal logistiek Nederland bij moeten blijven op het gebied van innovatie en data sharing. Aan Heilder de opdracht om bij te dragen aan de bewustwording ten aanzien van dergelijke breed gedragen logistieke standaarden met een overtuigende promotievideo.

SUTC is het beheer- en expertisecentrum voor logistieke standaarden en ondersteunt de ontwikkeling van universele en overkoepelende standaarden, samen met het bedrijfsleven, ICT leveranciers en overheden. Data sharing is hier een essentieel onderdeel in aangezien dit, bij voldoende samenwerking, zorgt voor een efficiëntere logistieke keten met een sterkere internationale concurrentiepositie.

Zonder te diep op de details in te gaan moest de animatievideo voor SUTC drie logistieke standaarden toelichten en dat op een laagdrempelige, luchtige manier. Best wel een uitdaging gezien de complexiteit van de standaarden zelf, dus om de video alsnog toegankelijk te houden werd een maximum van ongeveer 1 minuut per standaard aangehouden. Om een concreet, maar niet in-your-face, onderscheid te maken tussen deze drie standaarden is gekozen voor een drieluik in de animatie als overgang tussen scenes. Daarnaast is de video voorzien van de huisstijl kleuren van SUTC, aangevuld met breed spectrum aan heldere kleuren en bevat de animatie een character en herkenbare logistieke omgevingen om het soms wat taaie infographic gehalte laag te houden.

Het resultaat is een heldere animatie, zowel qua vorm als inhoud, die toegankelijk is voor ieder speler in de logistiek. De animatievideo wordt door SUTC onder andere ingezet op social media, de website, op beurzen en tijdens presentaties en is voorzien van zowel een Engelse als Nederlandse voice-over.

Brand: Stichting Uniforme Transport Code (SUTC), Neutraal Logistiek Informatie Platform (NLIP), Evofenedex