Close

Safebird

promotional video

Op dit moment maakt al meer dan 90% van de kinderen tussen 8 en 12 jaar gebruik van een smartphone. Ook voor kids biedt het internet oneindige mogelijkheden, waarvan een aantal mogelijkheden een veilige start online helaas kunnen belemmeren. Zo zijn online pesten en seksueel getinte berichtgeving bekende problemen onder deze leeftijdsgroep, waarbij het voor ouders moeilijk is om hierop te controleren. De app Safebird biedt ouders de mogelijkheid om van ongepaste berichten die het kind ontvangt een melding te ontvangen, om dit vervolgens bespreekbaar te kunnen maken met het kind. Ter promotie van de app heeft Heilder een compacte en toegankelijke animatie geproduceerd.

Zoals de naamgeving al laat doorschemeren, wordt Safebird belichaamd door een groene gevederde vriend die kinderen helpt online veilig te blijven. Dit is dan ook doorgetrokken in de video, waarin een koppel kaketoes niet weet wat hun kuiken online uitvoert, tot Safebird ze helpt een gezonde mate van controle te bieden op ongewenste berichtgeving. Ook het kleurgebruik en de stijl is tot stand gekomen op basis van de bestaande Safebird huisstijl, wat heeft bijgedragen aan een strakke en frisse video die de identiteit van de app in stand houdt. Wil je meer weten over Safebird, ga dan naar www.safebird.app

Brand: Safebird
Client: DataCrunch / Ministerie van Justitie en Veiligheid