Brand New Day

Een uitleganimatie die je gezien moet hebben voor je start met beleggen

Beleggen wordt nog regelmatig in verband gebracht met grote financiële risico's, of met de gedachte dat het alleen bedoeld is voor de rijkeren. Maar niets is minder waar! Want ook met kleinere bedragen kun je een heel eind komen, zolang je jouw investering maar de tijd geeft om te groeien. Brand New Day weet dit als geen ander en zocht dan ook een gemakkelijke, effectieve manier om deze verlichtende inzichten te verkondigen. Een vlotte animatie van Heilder was het antwoord, die ondersteund door felle kleuren en grappige metaforen de kijker weet te vertellen wat de basisregels voor beleggen zijn.
Brand New Day

Toelichting

De opzet van de animatie is luchtig en toegankelijk, want de boodschap in de video is vooral gericht aan de wat jongere potentiële belegger. De kleuren van de animatie komen direct uit de kleurrijke huisstijl van Brand New day en zijn gebruikt om de ‘beleggers-regels’ van elkaar te onderscheiden. De metafoor van beleggen als een zwarte doos is daarbij gebruikt als overgang tussen de regels. Verder kun je de strakke vormen en de witruimte een simplistische stijl noemen, die ook bij de huisstijl past. En een hint naar The Wolf of Wallstreet en het groeien van je belegging als een echte geldboom konden niet aan het visuele verhaal ontbreken, Om de animatie lekker snel te houden, volgen de scenes vlotjes op elkaar. Een net zo vlotte voice helpt het verhaal bij elkaar te houden en neemt de kijker meer door de basisregels van beleggen. En geluidseffecten, maar vooral de juiste achtergrond tune zijn enorm belangrijk om de interesse van je publiek te wekken en ze te boeien voor het onderwerp. Beleggen is dus interessant om je in te verdiepen als je op zoek bent naar een klein extraatje. Maar vergeet niet jongens en meisjes: “Beleggen kent risico's. Je kunt je inleg verliezen.”

Visuele ontwikkeling

No items found.