Evofenedex

Alles over efficiënte en verantwoorde logistiek in een verfrissend jasje

Binnen de logistiek wordt het volgen van duurzaamheids-afspraken steeds belangrijker en zelfs verplicht gemaakt door wet en regelgeving. Een e-matching platform voor logistieke verladers kan hiervoor een deel van de oplossing zijn. Daarom is de Nederlandse logistieke branche organisatie Evofenedex samen met de universiteit Tilburg gestart met de ontwikkeling van het matching platform Compose. Om dit mooie stukje ict op de internationale markt te zetten was het aan Heilder om de promotie van Compose te verpakken in een luchtige en vooral begrijpelijke animatie.
Evofenedex

Toelichting

Toen we met deze opdracht startten, was het concept nog in ontwikkeling en had het beestje zelfs nog geen naam, laat staan een logo. Nadat het matching platform werd gedoopt tot Compose, zijn we direct van start gegaan met het ontwerp van het logo. Het is een directe verwijzing naar de naam, maar het staat ook voor het verkeersicoon van een brug, een mooie metafoor voor de connectie tussen verladers. Voor de promotievideo hebben we gekozen voor de huisstijl kleuren van Evofenedex en komen de ronde vormen van het logo terug in het ontwerp van de illustraties. Bij het maken van visuele vertalingen altijd mooi om met metaforen te werken, zolang deze natuurlijk te begrijpen zijn. Zo wordt in de Compose video een vergelijking gemaakt met een dating app, omdat Compose verladers op basis van specifieke kenmerken matcht. In het geval van Compose gaat om net wat specifiekere data dan je favoriete huisdier, vandaar de iconen in de animatie die veranderen in getallen, om vervolgens door de ‘Compose-trechter’ te vallen. De video is voorzien van een bijpassende tune en geluidseffecten, om het geheel meer tot leven te laten komen. En natuurlijk de voice over, in het Nederlands én Engels, zodat Compose ook over de grens aangekondigd kan worden. Het resultaat; swipen en matchen wordt het nieuwe samenwerken in de logistiek!

Visuele ontwikkeling

No items found.