Hogeschool Inholland

Een kleurrijke huisstijl doorvertaald in pakkende animaties en ontwerp

Corona vraagt om veel aanpassingsvermogen en improvisatie, en het onderwijs is daar zeker geen uitzondering in. Zo vinden de jaarlijkse open dagen bij scholen online plaats, waaronder bij Hogeschool Inholland. Nu blijkt dat scholieren bij de opleiding Facility Management nog niet altijd begrijpen wat je met zo'n veelzijdige functie nou precies doet. Om dit mysterie de wereld uit te helpen heeft Heilder voor Inholland een animatie gemaakt die dit enthousiast, maar haarfijn uitlegt.
Hogeschool Inholland

Toelichting

Omdat de animatievideo voor Facility Management voor promotionele doeleinden wordt gebruikt, is voor een tijdsduur van minder dan een minuut gekozen. Een compact en enthousiasmerend script wordt ingesproken door een frisse, jonge voice-over stem, terwijl deze begeleid wordt door een energieke pop-beat. Voor het zetten van dezelfde frisse toon in de animatiebeelden, gaf de nieuwe huisstijl van Inholland een passende voorzet. Magenta en geel voeren de boventoon, ondersteund door zwarte lijnen en met veel witruimte voor een open geheel. Om de video een open en persoonlijke touch te geven is gekozen voor getekende lijnen, in plaat van de veel toegepaste vector-stijl. Om dezelfde reden is bij het ontwerpen van de karakters gekozen voor grote vlakken, met hier en daar een patroon in de kledingstukken. En tijdens het ontwerpproces bleek ook dat voor Inholland een glimlach niet kon achterblijven, dus is er uiteindelijk gekozen voor karakters mét gezichten. Als altijd eindigt het proces van een animatie met het bij elkaar voegen van alle individuele onderdelen; de geanimeerde beelden, voice-over, achtergrondmuziek en de geluidseffecten. Het is dan extra bevredigend als alles in een keer als puzzelstukken perfect op elkaar aansluit, zo ook voor deze video van Inholland. Een mooi resultaat voor een enthousiaste en dankbare klant!

Visuele ontwikkeling

No items found.