Door op "Accepteren" te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om de navigatie op de site te verbeteren, het gebruik van de site te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen. Bekijk ons cookiebeleid voor meer informatie.
Animatie en socials voor een massive online open course
Diversiteit en digitalisering dragen samen bij aan de meest effectieve design teams. Dat weten ze bij de Digital Society School van de HvA maar al te goed. Met het lesprogramma Design Across Cultures, oftewel DxC, helpt DSS internationale studenten met een achtergrond in design samenwerken aan oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Om deze studenten aan boord te krijgen was het essentieel om ze in een begrijpelijke, universele taal het programma te presenteren. Het antwoord; een one-off Heilder-animatie.
Toelichting
Omdat de DxC animatievideo met name gericht is aan studenten die al geïnteresseerd zijn, is allereerst voor een lange video gekozen, die dieper op de inhoud in gaat. Op basis daarvan is vervolgens een kortere, meer promotionele video gemaakt. Ook is de video opgedeeld in social snippets; animaties van ongeveer vijf seconden die als promotie op social media ingezet kunnen worden. De stijl van de video’s is gebaseerd op de bestaande huisstijl van DSS en bestaat uit strakke lijnen en vormen, gecombineerd met hand getekende illustraties. Het resultaat is een frisse animatie die door middel van universele metaforen, begrijpbaar voor iedereen, een duidelijk beeld geeft van Design Across Cultures. Het geheel wordt compleet gemaakt met een prettige en rustige Engelstalige voice en natuurlijk een strakke beat om de studenten soepeltjes mee door de video te begeleiden.