Door op "Accepteren" te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om de navigatie op de site te verbeteren, het gebruik van de site te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen. Bekijk ons cookiebeleid voor meer informatie.
Een spatzuivere, kraakheldere infographic over... schoon water
Om partners van Blue Deal in één ogenblik de belangrijkste cijfers te presenteren, koos UvW voor een aantrekkelijke infographic, natuurlijk van de hand van Heilder. Een goede brainstormsessie met live illustratie tijdens deze sessie vormde de basis voor deze opdracht, zoals gebruikelijk bij ons grafisch ontwerp. Vanuit deze eerste ruwe versie is een strakkere, maar nog zwartwitte concept-versie ontstaan, waarin je al wel de mooie balans tussen tekst en beeld ziet terug komen. Een mooie tussenfase voor ons en voor de klant, om over in gesprek te gaan en de laatste feedback mee te nemen in de uitwerking van deze zwartwit plaat.
Toelichting
We merken vaak dat de uitwerking van een animatie, infographic of ander ontwerp ook een goeie reflexie voor de klant is. "Is dit voldoende of juist teveel informatie om met de doelgroep te delen?" of "Moeten we zelf niet eerst nog ons concept goed onder de loep nemen?" zijn vragen die tijdens het proces geregeld voorbij komen. Ook UvW had vragen over op welke info de nadruk moet liggen in een infographic als deze, waarom de invulling van de concept-versie toch is omgegooid. Daarop zijn we met de uitwerking gestart, waarbij we gebruik hebben gemaakt van de diverse blauwtinten uit de huisstijl, om er een fris en helder geheel van te maken.