Drukwerk is nog lang niet uitgestorven en er bestaan tegenwoordig steeds meer milieuvriendelijke alternatieven om verantwoord drukwerk te laten maken. Ook bij Heilder merken we dat de vraag naar professioneel drukwerk nog steeds groot is. Ontwerpen voor flyers, folders, maar ook voor boeken en zelfs landkaarten worden bij ons nog vaak genoeg gemaakt. Want digitaal kan nu eenmaal niet in alle gevallen de tastbaarheid van drukwerk overtreffen.
Een goed voorbeeld is onze trouwe klant K-JAK, die met regelmaat drukwerk op maat heeft laten maken. Als reisorganisatie voor actieve outdoor vakanties in Scandinavië wil K-JAK haar reizigers, met de kano, goed voorbereid op pad sturen. Daarom ontvangt iedereen vooraf een uitgebreide gids en routekaart, want nog steeds heeft een fysieke kaart geen last van een slechte verbinding in de middle of nowhere. Met waterbestendig papier kan de kaart ook nog tegen een spatje regen of een val in het meer. Daarbij hebben wij niet alleen de opmaak en het ontwerp van dit introductiepakket verzorgd, maar ook het drukwerk zelf.
Heilder is een allround drukwerk studio en neemt dus ook het organiseren van drukwerk uit handen van de klant. Met een divers netwerk aan drukkerijen kunnen we de klant voorzien van de beste kwaliteit, passend bij het beoogde eindproduct.
Digitaal ontwerp is met de devices, narrowcasting schermen en andere digitale platformen van nu een effectieve oplossing om uiteenlopende informatie te delen. Maar, wat als deze technologie geen optie is, zoals bij K-JAK? Dan is het oude vertrouwde drukwerk toch je beste oplossing. Hieronder een paar belangrijke voordelen van drukwerk laten ontwerpen en maken door een gespecialiseerde drukwerk studio
Drukwerk laten maken is dé kans om je (visuele) identiteit tastbaar te maken! Door je visuele identiteit bijvoorbeeld door te vertalen op een visitekaart, flyer, gids of kaart heb je de mogelijkheid om je doelgroep iets mee te geven, waarmee zij zichzelf kunnen herinneren aan jouw merk. Daarbij kun je drukwerk laten maken als abri’s of banners en deze combineren met je digitale uitingen, om tot een effectieve marketing mix te komen. Als je de uitingen goed inzet, dan kan drukwerk enorm bijdragen aan een positieve merkbeleving van je doelgroep. Dit zijn de associaties die je doelgroep krijgt als ze een onderdeel van je merk te zien krijgt.
Professioneel drukwerk is dus heel succesvol te combineren met digitaal. Met de technologie van nu kun je deze twee zelfs heel goed verbinden. Met toepassingen als augmented reality kun je bijvoorbeeld drukwerk laten maken dat bewegend 3D beeld op je device presenteert wanneer je met je device over het drukwerk scant. QR codes zijn daarnaast al helemaal niet meer weg te denken!
Drukwerk laten maken kan tegenwoordig ook ecologisch verantwoord. Er zijn namelijk verschillende alternatieven voor papier van houtpulp, waarmee je de natuur gemakkelijk een handje kunt helpen. Gerecycled papier kennen we wel, maar dit kost veel energie en chemicaliën om bruikbaar gemaakt te worden en is ook maar beperkt recyclebaar. Gelukkig zijn er betere alternatieven om drukwerk te laten maken. Denk aan bamboe, gras, agrarisch afval, oude spijkerbroeken en zelfs steen.
Het is dus een goed idee om drukwerk op maat te laten maken, omdat het de identiteit van je organisatie sterker maakt. Twijfel je nog of je het drukwerk moet uitbesteden? Wij hebben de belangrijkste punten op een rij gezet waarom je hiervoor bij Heilder aan het juiste adres bent:
Maak je campagne compleet met drukwerk en breng je merk en boodschap verder met wat tastbaarheid. Bij Heilder helpen we je graag verder met je zoektocht naar de juiste toepassing, vorm en inhoud. Neem vooral contact met ons op als je meer wilt weten over professioneel drukwerk laten maken en wat we daarin voor je kunnen betekenen!