Huisstijl laten ontwerpen

Heb je een merk of een bedrijf? Als je via online en offline kanalen jezelf op de kaart wilt zetten, dekt alleen een naam met logo de lading van je visuele identiteit niet. De oplossing; je eigen unieke huisstijl laten ontwerpen! Bij Heilder helpen we je als design studio graag verder met het zetten van de juiste visuele toon, die in één oogopslag jouw merk overbrengt. Hieronder leggen we je uit hoe we dat doen en welke onderdelen van de huisstijl jouw visuele identiteit bepalen. Het is de basis om voor jaren (of misschien wel decennia) effectief je onmisbare en onvergetelijke merk te verspreiden.

Waarom een huisstijl laten ontwerpen door professionele huisstijl designer?

Een huisstijl laten ontwikkelen betekent je bedrijf een gezicht geven. Het is dé bepalende factor voor herkenning van je doelgroep en de eerste associatie die jouw merk oproept bij deze groep. Het heeft dus invloed op je imago. Een succesvolle huisstijl laten ontwikkelen kan dan ook bijdragen aan meer populariteit, een betere marktpositie en een succesvollere organisatie of onderneming.

Als je de identiteit van je bedrijf (het beeld wat jij en je collega’s / medewerkers van je bedrijf hebben) wilt doorvertalen naar je visuele identiteit, dan helpt een huisstijl ontwerper  met het vastleggen ervan. Een huisstijl helpt je richting geven aan je communicatie-uitingen, zodat jij, maar ook je collega en externe ontwerper een duidelijk beeld hebben van hoe de bedrijfsidentiteit verbeeld wordt. Het draagt bij aan een belangrijke voorwaarde voor een effectieve visuele identiteit; consistentie en onderscheid. Belangrijk, want met het consistent gebruik van bijvoorbeeld jouw specifieke kleur, vorm en typografie, in je social post, beursbanner, website of presentatie-template, speel je in op het herkennings- en associatie mechanisme van je doelgroep. Vergelijk het met een nationale vlag en hoe snel je aan de kleuren en het patroon herkent welk land, en dus merk, erbij hoort en welke associatie dit bij je oproept.

Huisstijl laten maken door Heilder

Een goede huisstijl laten maken is een essentiële investering die van grote invloed kan zijn op het succes van een organisatie. Om aan dat succes bij te dragen helpt huisstijl designer Heilder je graag verder. Met een uitgebreide analyse, advies én professionele uitwerking van je visuele identiteit komen we samen tot een huisstijl passend bij jouw organisatie.

Waarom zou je dan een huisstijl laten ontwerpen door Heilder?

We zijn ervaren in het analyseren van je huidige merk en propositie en in het maken van de vertaalslag naar een visueel voorstel die feilloos aansluit op jouw identiteit.
Als professioneel illustratie studio kunnen we uitgebreid conceptualiseren met schets en kleur. Daarmee zijn de mogelijkheden bij ons onbeperkt.
Is jouw bedrijf of organisatie nog maar net gestart en staat er, naast de naam, nog niks op papier? Dan kun je door Heilder ook een logo én huisstijl laten ontwerpen. Ideaal!
We hebben een dichtgetimmerd en transparant ontwikkelproces, waarbij je als klant aan de hand wordt meegenomen. Denk aan een uitgebreide intake en een live brainstormsessie, waarbij een illustrator tijdens de brainstorm mee illustreert. Dit is ook online mogelijk. De ontwikkeling van de huisstijl is een iteratief proces, zodat we door duidelijke communicatie en goed schakelen samen tot het gewenste resultaat komen.
Onze achtergrond in grafisch ontwerp en DTP helpt ons bij het opmaken van een concreet en overzichtelijk huisstijlhandboek, die ingezet kan worden als gids voor allerlei communicatie uitingen. Hieronder lees je meer over het huisstijlhandboek.

Het resultaat van een huisstijl laten ontwerpen: het huisstijlhandboek

Wanneer de huisstijl voor jouw organisatie helemaal naar wens is, ontvang je van ons een compleet huisstijlhandboek. Maar wat is een huisstijlhandboek nou eigenlijk? Een huisstijlhandboek presenteert de huisstijlregels en legt je uit hoe je deze wel en soms ook niet moet toepassen. Als je even niet meer weet hoe je het logo in een presentatie slide moet plaatsen, of je wilt weten hoe je de tekst in een flyer moet positioneren, dan heeft het huisstijlhandboek voor jou het verlossende antwoord.

Een huisstijlhandboek draagt dus bij aan een consistentie communicatie van je merk. Enkel een huisstijl laten ontwerpen is daar niet voldoende voor. Organisaties  die geen huisstijlhandboek hebben, merken bijvoorbeeld op dat er ‘wildgroei’ ontstaat in hun communicatie uitingen. Vooral als er meerdere partijen, intern en extern, communicatie-ontwerp doen, zoals de webdesigner, DTP-er en illustrator. Een huisstijlhandboek is dan ook altijd openbaar en is altijd het eerste vertrekpunt bij het maken van een nieuwe communicatie uiting.

De inhoud van een huisstijlhandboek verschilt per organisatie, maar bevat hoofdstukken als logogebruik, typografie, kleurgebruik, grids voor uitlijning van tekst en afbeeldingen, fotografie, illustratie en film. Kortom: alle (visuele) onderdelen die bijdragen aan een consistente communicatie.

Contact met onze huisstijl designer

Wil je meer weten over een huisstijl laten ontwikkelen en welke onderdelen het best bij jouw merk passen? Wij adviseren je graag en brengen je merk graag verder! Neem contact op via onderstaande gegevens.

Wil jij jouw boodschap vertaald hebben
naar een pakkende animatievideo?