De basis van elk project is een heldere opdrachtvraag. Daarom wordt als eerst samen met de klant de boodschap, het doel en de doelgroep scherp gesteld zodat we op dezelfde golflengte zitten.
Input van de klant, zoals het huisstijlhandboek, en andere referenties op basis van eigen vooronderzoek vormen de basis voor de stijlontwikkeling en het script.
Onder andere het doel van de boodschap is van invloed op de lengte van het script. Het stijlvoorbeeld geeft de klant letterlijk een beeld van de uit te werken animatie.
Om tot de effectieve mix van beeld en geluid te komen wordt samen met de klant keuze gemaakt uit een selectie aan professionele voice-overs.
Uit het script, stijlvoorbeeld en de conceptualisering volgt het storyboard ontwerp. De klant krijgt zo inzicht in hoe beeld en tekst zich tot elkaar verhouden.
Het stijlvoorbeeld en het storyboard zijn de basis voor de illustraties. Op basis van de voice-over worden de illustraties geanimeerd.
Geluidseffecten brengen de video verder tot leven. De nodige geluidselementen worden achteraf getimed op de animatie, zoals de druk op een knop of voetstappen.
De animatie wordt opgeleverd in het gewenste formaat, afhankelijk van het medium waarvoor de video bedoeld is. Ondertiteling is hierbij optioneel.